onsdag den 24. juli 2013

Den "tunede" tunsalat


Jeg har tidligere bragt min opskrift på tunsalat med torskerogn
(du kan se den VED AT ÅBNE LINK / KLIK HER.)

For unge mennesker kan den virke lidt gammeldags, men ikke desto mindre er min datter på 16 faktisk blevet glad for at "spise med", når jeg laver den.

Igår havde jeg fødselsdag, og midt i sommerheden, må det godt gå lidt hurtigt, når ellers menuen er grillmad på terrassen. Det blev bare til en hakkebøf, men den er jo også lækker, når den - som her -toppes med pesto og ledsages af salat med mayonnaise (bruger jeg ofte som dip og dressing) og grillet Halloumi - se bare her:



Men nu er det jo tunsalaten, det her drejer sig om, så tilbage til den:
Der skulle ikke gøres noget særligt ud af den, men lidt pynt på toppen, kom der dog. Den blev nemlig "tunet op" med frisk persille, kvarte "smilende" æg, twistede agurkeskiver og små tern af rød peber.

Kun fantasien sætter grænsen, og selve tunsalaten kan selvfølgelig også røres op med f.eks. små tern af peberfrugt ell. lign.

Selv spiste jeg den, som den var - med lidt rejer til - men mine gæster fik "lov" at få traditionelle flutes til. Jeg er jo (stadig) den eneste i familien, som spiser LCHF.

Ingen dressing var nødvendig. Jeg havde nemlig rørt den med dobbelt mængde creme fraiche, så den forblev smørbar. Her dagen efter, hvor resten har stået og trukket i køleskabet, er den stadig smørbar, så her til morgen står den på pandekage med tunsalat.

Opskriften på pandekager finder du her (klik for link)

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate