søndag den 26. juni 2016

Hjemmerørt remoulade

CDJetteDCs hjemmerørte remoulade, god til hotdogs

Stærkt inspireret af Madbandittens blogpost igår, har vi sat hotdogs på madplanen til i aften. Pølsebrødene er allerede bagt (opskriften kan du finde her), og nu har jeg så også rørt den lækreste og let kradse remoulade. Ih, hvor jeg glæder mig til den hotdog nu!
Remouladen kan selvfølgelig også serveres til de traditionelle frikadeller, til fiskefileterne, spegepølse- og leverpostejslandbrødet og hvad man nu ellers bruger remoulade til. Det er lige før, jeg har glemt det, for jeg har faktisk ikke købt remoulade, siden jeg for over 3 år siden tog hul på min LCHF livsstil
- bevares, min mand køber da sin remoulade, for han spiser ikke lowcarb i samme udstrækning, som jeg gør.

LCHF hotdog med hjemmelavet remoulade

Madbandittens remoulade (som du kan se her) er min inspirationskilde til denne remoulade. Jeg tror, min er lidt mere krydret, og jeg elsker den.


250 ml. hjemmerørt remoulade:
Opskriften indeholder affiliatelinks til webshop,
hvorfra du kan købe ingredienserne.

75 gr. cornichoner (drænet vægt)
200 gr. mayonnaise, f.eks. Hellmanns eller den hjemmelavede
1 spsk. Sukrin melis
1 spsk. hvidvins- eller æblecidereddike
2 tsk. sennepspulver
1 tsk. gurkemeje
1/2 tsk. karry
1/2 tsk. Trocomare urtesalt
Friskkværnet peber

Hak cornichonerne fint og rør dem sammen med alle øvrige ingredienser. Sørg for, at de våde ingredienser har samme temperatur (køleskabskolde), så du undgår, at remouladen bliver tynd.

Værs'go, så er dén klar, men den bliver ikke ringere af at få lov at trække lidt, så sæt den gerne på køl et par timer inden servering.

Velbekomme!


NB: Måske tænker du... "Hvad skal jeg nu bruge resten af glasset med cornichoner til". Jamen, så Foreslår jeg dig bestemt at kigge nærmere på min opskrift på spicy bacon cheeseburger soup.
Og måske tænker du: "Må man gidt spise cornichoner?". Well, det gør jeg en sjælden gang imellem. De hører til blandt de ting, der er med til at krydre min mad, men helt sukkerfri er cornichonerne ikke, for de har ligget i en lage med druesukker. Måske findes de i en sukkerfri version? Hvis de gør, så tip mig endelig!

(Oprindeligt indlæg udgivet d. 26. juni 2016)

2 kommentarer:

Mai-Britt sagde ...

Cornichoner, kan man ikke selv lave dem? Små drueagurker, salt, sukrin gold, dild. Jeg har ikke prøvet, men overvejer at prøve.

Jette Daugaard Christensen sagde ...

Dét tror jeg bestemt sagtens, du/man/vi kan. Dertil er jeg dog ikke nået. Gør du forsøget, så meld gerne tilbage, hvordan resultatet så blev ;-)

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate