tirsdag den 28. juni 2016

Cheddar bacon ranch bowl burgers - uden burgerboller

CDJetteDCs fyldte bøffer

Da jeg blev præsenteret for en video visende Cheddar Bacon Ranch Bowl Burgers in-the-making, var jeg solgt -  ikke til stanglakrids og burgerboller men til den lækreste omgang aftensmad, jeg længe har fået. Jeg synes ellers altid, jeg får lækker aftensmad, men denne her ret kan I godt glæde jer ekstra meget til at prøve. Forbered jer dog på ikke at kunne spise op, for sådan en 200 grams hakkebøf + fyld, dét er noget, der ta'r kegler. End ikke min mand kunne spise op!

Hvis du vil se, hvorfra min inspiration kom, så skal du bare Google "Cheddar Bacon Ranch Bowl Burgers", så finder du videoen og opskriften i dens oprindelige version. I min udgave har jeg selvfølgelig brugt den dressing, jeg er så forelsket i og laver, så snart bøtten er slikket tom. Samme dressing er brugt som sauce på bønnefritterne, for det egner den sig også fortrinligt til; en rigtig all-round-dressing!


Herunder kan du se, hvad du skal bruge, hvis du vil gøre mig "kunsten" efter og lave den viste version af bøfferne:

JetteDCs Cheddar Bacon Raanch Bowl Burgers (2 store):
(Opskriften indeholder affilialinks, d,v.s. reklamelinks til webshops,
hvorfra du kan vælge at købe ingredienserne. I givet fald støtter du min blog).

400 gr. hakket oksekød
100 gr. Cheddarost
100 gr. af denne dressing (klik for at se opskriften)
125 gr. bacon + 4 skiver ekstra
50 gr. hakket løg
1 tsk. Flaming Dust krydderiblanding eller lign.
1 spsk. løgpulver (kan udelades)
1/2 tsk. urtesalt, f.eks. Trocomare
Friskkværnet peber

Du skal starte med at klippe en pakke baconskiver (125 gr.) i småstykker og tørriste dem. Lad de stegte baconstykker svale af på panden, mens hakkekødet krydres med urtesalt, løgpulver og friskkværnet peber. Du kan selvfølgelig krydre bøfferne, som du plejer og med de krydderier, du har ved hånden. Løgpulver kan sagtens undlades.

Riv Cheddarosten og bland den godt med løg, dressingen og baconstykkerne, krydderiblandingen og gerne baconfedtet

Form hakkekødet som bøffer og tryk en fordybning i hver af dem med en dåseøl eller lign. og sørg for, at bøfferne får forholdsvis høje sider, og at der ikke kommer revner i hverken siderne eller bunden, så fyldet vil kunne løbe ud.
Fyldet kommes i bøfferne, og selv om det synes af meget, kan det sagtens være deri.
Afslut med at svøbe et par skiver bacon om siderne af bøfferne , så de bliver lidt mere stabile og sæt dem i et ovnfast fad.


Bøfferne må gerne have lov at hvile på køl inden ovn- eller grillstegning, så du kan sagtens gå igang med forberedelserne til aftensmaden, længe før I skal spise. Hvis det er direkte på grillen, du vil stege bøfferne, er det en god idé med lidt ekstra bacon om bøfferne for at sikre, at fyldet ikke løber ud.

I ovnen steges bøfferne i en 175 grader forvarmet ovn med varmluft i knap 35 minutter eller til overfladen er gylden og smuk.
Stegetiden passer perfekt med den tid, en pose bønner skal have i ActiFry'en. Du kan se her, hvordan jeg laver mine bønnefritter med bacon, som idag har fået selskab en smule rødløg.

Som det ses på billedet, er der også serveret en sauce til retten. Den er - som nævnt - i virkeligheden bare min all-round-sommer-dressing, der smager helt vidunderligt sammen med bønnefritter.



Velbekomme!

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate