tirsdag den 9. februar 2021

Ægvocado eller Eggvocado med bacon

Ovnbagt keto avocado eller ægvocado eller eggocado på CDJetteDCs LCHF

Ægvocado - egg’o’cado - eggvocado - for breakfast - yep...sådan skrev jeg i et Instagram opslag før mit stråleførløb efter overstået kemobehandlingsforløb og operation for TNBC (Triple Negative Breast Cancer).

Jeg gjorde mit bedste for at nyde min sidste dag, før det forestående strålebehandlingsforløb, for jeg var vel vidende om de bivirkninger man kan pådrages sig af strålekanonens radioaktive stråler.

Nu er det ved at pænt være længe siden, at jeg fik strålebehandling - ja, faktisk er det næsten 4 år siden, at jeg tog disse skønne fotos af min morgenmad. Ser den ikke bare lækker ud?
Og min cancer? Ja, den har jeg bekæmpet hele 2 gange og er nu på den rigtige side af 2 behandlingsforløb, så her har I mig tilbage - meget taknemmelig for at være her ;-)

Nok om mig for denne gang - tilbage til avokadobomberne...
...det bedste af det hele her, at sådanne grønne bomber smager fantastisk!

Eggvocado baked avocado eggsOpskrift Ægvocado:

1 acocado, halveret og udstenet
2 æg
1 pakke bacon
Krydderurter
Salt og peber
Evt. et drys ost
Sukkerfri/-reduceret tomatketchup - evt. hjemmelavet (opskrift findes her)

Ægvocado bages i ovnen - bagt avocado med spejlægVask og halver din avocado. For at skabe plads til fyldet i avocadoen, er det muligt, at hulningen - efter stenen er pillet ud - skal være lidt større. Det afhænger jo lidt af, hvor store avocadoer, du får købt. Det giver en kærkommen mulighed for at prøvesmage avocadoen, før den fyldes og sættes i ovnen. Problem løst 😀

Slå et råt æg ud i hver af avocadohulningerne og drys med det, du synes - og har.

Der skal bacon til, det uundværlige krydderiJeg finder gerne lidt friske krydderurter (hvis de forefindes friske i haven her i februar - samt salt og peber - that’s all.

Baconskiver fordeles omkring på bagepladen.

Giv hele "molevitten" omkring 12-13 minutter i en ej forvarmet ovn, 175 grader.

Beklager på især naturens vegne, at jeg i farten måtte bruge lidt alufolie for at eggocado-fætrene her ikke væltede. Find en anden løsning! Evt. store ramekiner eller muffinforme.

NB: Husk at vaske avocadoer, før de bruges på denne måde.
Keto morgenmad i form af ægvocado, bagt avocado med æg og bacon

Morgenmad - og måske til din søndagsbrunch!
Velbekomme!

Opskriften er oprindeligt udgivet 09.02.2021.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate