mandag den 27. juni 2016

LCHF hotdogbrød | lowcarb pølsebrød

Lowcarb hotdogbrød | pølsebrødsopskrift på CDJetteDCs LCHF


Igår bemærkede jeg, at Madbanditten havde lavet hotdogs med hjemmelavede pølsebrød og hjemmerørt remoulade. Det inspirerede mig til at bage et hold pølsebrød af mine egne, og jeg synes, de blev ret så vellykkede.
Hotdogbrødene er uden frø og kerner og antager alligevel en smag, der minder lidt om grove pølsebrød, som var de bagt med lidt grahamsmel. Det er de ikke - de er "all lowcarb", og opskriften får du herunder.

CDJetteDCs LCHF hotdogbrød med hjemmelavet lowcarb remoulade


,JetteDCs LCHF pølsebrød (6 stk.):
Der gøres opmærksom på, at opskriften indeholder reklame i form af affiliatelinks.

50 gr. affedtet mandelmel (vælg evt. mandelmel fra Bodylab med 500 gr. i posen)
50 gr. fedtreduceret sesammel
30 gr. HUSK (eller Psyllium loppefrøskaller fra Bodylab - eller FiberHUSK)
25 gr. Pofiber
Godt og vel en 1/2 tsk. Himalayasalt eller havsalt
1 1/2 tsk. bagepulver
2 dl. vand
1 spsk. hvidvins- eller æblecidereddike
125 gr. flødeost (evt. Pikantost for mere smag)
4 æg, str M/L

Ovnen tændes på 170-175 grader varmluft.

Alle tørre ingredienser blandes sammen i en skål.
Vand koges op med flødeost. Eddiken tilsættes, når flødeosten er opløst.
Hæld den kogende væske over melblandingen i skålen og pisk straks sammen med håndmikser. Vent ikke men pisk umiddelbart herefter det første æg i dejen og fortsæt med æggene, til du har pisket dem  alle i dejen, ét efter ét.

Med let fugtede hænder formes 6 hotdog-/pølsebrød, der f.eks. stilles på pizzamåtten fra Lékué (hvis du vil spare bagepapir og evt. undgå flourstoffer i maden) eller på en bagepapirsbeklædt bageplade.



CDJetteDCs LCHF hotdogbrød, næsten som pølsemandens


Brødene skal bages i den forvarmere ovn i knap en halv time Servér dem straks til byg-selv-hotter-aften. Du kan naturligvis også bage dem dagen i forvejen og riste dem, når de skal bruges. Det er, hvad jeg har gjort her.


Server hjemmerørt remoulade og gerne hjemmelavet ketchup til. Det er ikke så ofte, at jeg får lavet ketchup, og den sukkerreducerede fra Lidl er i min optik et nogenlunde acceptabelt valg, og det er også den, der er serveret til disse hotdogs.


Brødene kan naturligvis også formes som ialt 3 lange flûtes og bruges som landgangsbrød. Mulighederne er mange, og her viser jeg min frokost, hvor jeg bare MÅTTE prøvesmage min hjemmerørte remoulade. Den er altså go'!

Hotdogs med LCHF pølsebrød



Velbekomme!

(Oprindeligt indlæg udgivet den 27. juni 2016)


Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate