onsdag den 29. juni 2016

Belgiske vafler

Belgiske vafler serveret med bl.a. FiberSirup Gold for en lækker dessert på CDJetteDC's LCHF
Egentlig er jeg - i kampen mod madspild - altid på jagt efter opskrifter med ekstra æggehvider, for herhjemme spiser vi ofte bearnaisesauce og får derved hurtigt for mange æggehvider i overskud.

Idag har jeg bagt disse proteinrige og let sprøde, belgiske vafler, som både kan bruges som en proteinrig morgenmad, til frokost med f.eks. en lækker, hjemmelavet skinkesalat ovenpå, til madpakken som sandwichbrød eller til aftensmad som erstatning for burgerboller eller - selvfølgelig - som dessertvafler.
Keto lowcarb LCHF vafler på CDJetteDCs LCHF

Opskriften indeholder reklame i form af affiliatelinks *)
Hvis du vil vide, hvad det betyder, kan du finde oplysninger nederst på siden.
Opskriften på belgiske vafler findes på CDJetteDCs LCHF

Belgiske vafler:

3 æg (blommer og hvider)
1 dl. æggehvide
1 dl. fløde 38%
1 Mozzarellakugle (125 gr. drænet vægt)
20 gr. WPC100 neutral eller med vanilleflavour (vælg variant)
6 måleskéer HUSK
30 gr. affedtet mandelmel
1 tsk. bagepulver
1/2 tsk. (Himalaya) salt
Smagsneutral kokosolie

Alle ingredienser blendes sammen, de våde først. Jeg bruger min Bamix stavblender med dette
multifunktionsblad påmonteret og blender, indtil dejen er jævn og fin.
Dejen skal hvile i godt 3-5 minutter, mens vaffeljernet eller - som her -  Tefal Snack Collection multijernet med de indsatte vaffelplader varmer op.

Bagning af amerikanske vafler på Tefal Snack Collection multijernVaffeljernet pensles med lidt smagsneutral kokosolie, og vaflerne bages, til de er gyldne og let sprøde i kanten.

Vafler bagt på Tefal Snack Collection multijern











Jeg får 4 store, dobbelte vafler ud af portionen.

Vaflerne serveres f.eks. som dessert med en kugle hjemmelavet is og med hakket mørk chokolade eller frysetørrede bær og Fibersirup Gold.

N.B.: Fibersirup er i øjeblikket udsolgt i flere butikskæder, men den kan evt. fås her eller her.

Velbekomme!
Super lækre lowcarb vafler på CDJetteDCs LCHF

Lowcarb belgiske vafler på CDJetteDCs LCHF

*) Min blog leverer gratis opskrifter til dig. Til gengæld indeholder siden affiliatelinks, som giver bloggen en lille provision, såfremt du vælger at afgive en ordre via et affiliatelink til den pågældende webshop.
Prisen for varen vil være præcis den samme for dig, men du har støttet min blog og medvirket til dens fortsatte eksistens. For denne støtte er jeg mine læsere taknemlig.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvor meget er en måleske husk?

Jette Daugaard Christensen sagde ...

Hej Rikke.

6 måleskefulde HUSK er ialt ca. 10 gram. Der følger en lille måleske med i pakken,når du køber HUSK.

Mvh. Jette

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate