søndag den 16. august 2015

MADPLAN uge 34 - 2015

 CDJetteDCs LCHF madplan

Vidste du, at jeg har lavet en ny side på facebook? Her kan du følge med i opslag på bloggen og få et par tips og tricks til LCHF madlavningen i ny og næ. Giv gerne min nye side et like 

Madplanerne har vi igen gang i efter en dejlig sommerferie. Denne uges madplan tager hensyn til en regnvejrsdag imorgen, men ellers skulle vi gerne kunne nyde udendørslivet og grille et par gange i løbet af af ugen!

Mandag:
Da meteorologerne har meldt lidt regn, hygger vi indenfor med madpandekager med tacokrydret oksekød (opskriften på taco-krydderiblanding er her) og rester af grillstegt kylling fra søndag. Det bliver den nemme løsning med en blandet salat til at komme i pandekagerne, og tomatsalsaen bliver af den købte slags. Til gengæld har jeg en hjemmelavet persille og basilikumpesto, vi kan få til.

Tirsdag:
Skulle vejret stadig byde på regn, laver vi de græske bøffergrillpanden, men ellers skal de på Weber gasgrillen! Til bøfferne skal vi have tzatziki og bønnefritter med bacon. Den gode, gamle Actifry har nemlig fået (næsten) fast plads på teraessen, og vi har fået bønnefritter talrige gange. Dem bliver vi tilsyneladende aldrig trætte af.

Onsdag:
Vi griller kyllinge souvlaki. Kødet lægger jeg i marinaden tirsdag aften og spyddene lægger jeg i blød (med mindre vi bruger metalspyd), så er det nemt at gå til onsdag aften. Der skal bare laves fetadip (du får en ny opskrift på fetadip senest tirsdag - se den fine orange sag på billedet ovenfor. Kan du ikke vente på den nye opskrift, kan du gå frem efter denne: Lindas rørte fetadip). Ud over fetadip skal vi også have lun blomkålssalat (sådan en falsk kartoffelsalat) med masser af friske krydderurter!

Torsdag:
Nogen af os skal skynde sig ud af døren, så vi tager en "rugbrødsaften". Derfor skal jeg i løbet af ugen have bagt enten hørfrø minirugbrød eller skolebrød og et hold pikante sesamstykker, for jeg har ikke mere brød i fryseren. Det får jeg så igen! Det kan være, jeg når at lave en æggesalat. Den er super lækker ovenpå en mad med hamburgerryg eller et stykke med laks.

Fredag:
Vi spiser ude og er til Kulturnat i Kolding.

Lørdag:
Vi bager fathead pizza og laver en stor skålfuld coleslaw til. Vi kan ikke spise det hele, og resten af coleslawen kan få lov at gøre lykke de kommende dage. Måske får fødselsdagsgæsterne også af den!

Søndag:
Vi fejrer fødselsdag. Tillykke Henrik!
Vi planlægger at lave Black Tiger rejer på grøntsagsbund med aïoli til forret. Og så skal vi grille! Hvad vi lægger på grillristen, har vi endnu ikke bestemt os for, men vi skal i hvert fald have et foccasiabrød til BBQ maden.
Til dessert (eller til eftermiddagskaffen) laver jeg den nye pavlova!

Ønsker du at printe madplanen? Det kan du gøre med et klik på Printfriendly ikonet nedenfor. Billeder kan fravælges - så sparer du lidt på blækket).

Rigtig god maduge!

Dette indlæg indeholder affiliatelinks.


Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate