torsdag den 16. februar 2017

Pandekagedagen | Pandekageopskrifter

Pandekagedag på CDJetteDCs LCHF

Fastelavnsbollerne er på ingen måde glemt, for det var både en fornøjelse at bage og at spise dem. Jeg lavede denne sæson forsøg med fastelavnsboller bagt på kokos(fiber)mel, og resultatet blev ganske godt. Du kan se dem her. Hvis jeg nu alligevel skulle pege på de bedste fastelavnsboller, er det sidste års bageeksperimenter, der løber af med sejren - faktisk de bedste fastelavnsboller, jeg har præsteret i løbet af mine foreløbige 4 års erfaring med lowcarb bagning. Du kan se eller gense opskriften på mine bedste fastelavnsboller her.
Imorgen, tirsdag bliver det ikke fastelavnsbollerne, der kommer til at tage opmærksomheden, for netop tirsdagen efter fastelavnsmandag er det pandekagedag. Den falder altid tirsdag efter fastelavn.

Du kan lave pandekager til morgenmad, pandekager som wraps til f.eks. madpakken, fyldte pandekager til aftensmad eller crepes til dessert.
Nedenfor finder du en oversigten over mine pandekageopskrifter. Som inspiration viser jeg her, hvordan du kan anvende pandekagerne (det er den øverste opskrift, der er brugt her), og er du på Facebook, viser jeg dig i dette videoopslag, hvor fint det går, når de skal vendes på panden.
LCHF aftensmad med de bedste pandekager
Hvis du er på jagt efter en opskrift på pandekager, kan du finde flere her på bloggen. Min absolut lækreste pandekage er den første her. Klik på de enkelte links til opskrifterne og find netop din favorit:



...og de er altså OGSÅ heeeelt vildt gode med lidt Fibersirup til...

(Se indkøbstips til Fibersirup nederst i indslaget).


Pandekagedag på CDJetteDCs LCHF



Fabrina har gjort det SÅ godt med disse pandekager. De er super mættende og kan bruges til det meste, sødt som krydret eller bare, som de er.

Basis pandekager:

Denne opskrift har (næsten) været med mig fra bloggens opstart. Den er klassikeren, jeg ofte vender tilbage til.


Vafler på dejen af amerikanske pandekager

Her er dejen brugt til dens oprindelige formål, nemlig til at lave en lille stak amerikanske pandekage



Til at sætte prikken over i'et har du brug for FiberSirup. Den kan du vælge at købe i en fysisk butik eller via ét af de følgende affiliatelinks (reklamelinks), der giver bloggen en lille provision.

Prisen på produktet er ikke helt den samme på de enkelte webshops. Lige nu får du langt den billigste Fibersirup hos Viiva - tjek her og find din foretrukne webshop:


Fibersirup hos Med24.dk
Fibersirup hos HelseHelse.dk
Fibersirup hos Helsebixen.dk


Som du kan se på billedet ovenfor, bruger jeg også FiberSirup som en slags glasur ovenpå mine lækre kanelsnegle.

God fornøjelse med pandekagedagen og alle de lækre pandekager, der skal sættes til livs.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate