søndag den 11. oktober 2015

MADPLAN uge 42 - 2015


Efterårsferie - næeh, den kom ikke lige til mig i år, men nu er jeg jo heldigvis glad for at gå på arbejde, og mon ikke vi får nogle hyggelige dage på kontoret, selv om det ikke lader sig fornægte, at lidt ferie også ville have været rart.

Der ligger et hokkaido græskar og venter på at blive tilberedt. Faktisk var det meningen, at jeg ville bage det og bruge det afkølede græskarkød til muffins eller trøfler, men jeg tror ikke, jeg får tid til at lave eksperimenter i køkkenet denne uge - til gengæld har jeg både kanelsnegle og bagte æbleroser i forrådet fra den forløbne uges lowcarb bagedage. Not bad at all!

Det, der dog alligevel skal bruges lidt tid på, er den daglige madlavning, og her har vi, hvad der er planlagt af aftensmad for den kommende uge:

Mandag:
Hokkaidosuppe med en hel masse broccolibuketter, der bare lige skal varmes med et øjeblik i den færdige suppe. Suppen skal toppes med ristet, knasende sprødt bacon.
Og lur mig, om ikke der gemmer sig enten en kanelsnegl eller en lun baked apple rose til min aftenskaffe.

Tirsdag:
Carbonara - proteinpasta med laks i cremet flødesauce. Hertil en salat

Onsdag:
Porretærte med resten af salaten fra tirsdag. Det er kun opskriften på fylder, jeg tænker at bruge. Bunden laver jeg af strombolidejen (samme opskrift, som jeg bruger til piroggerne).

Torsdag:
Rester af porretærte (hvis der ér nogen rester), ovnstegte kyllingelår og lun blomkålssalat aka kartoffelsalat.

Fredag:
Enebærgryde med blomkålsmos og en lille salat til.

Lørdag:
Vi spiser ude.

Søndag:
Kylling i karry med raita. Opskriften på kylling i karry er i position men endnu ikke lagt på bloggen. Den kommer snart! Kan også foreslå kylling satay bites med blomkålsris.

Ønsker alle en god uge, hvor der måske er basis for lidt hjemmebag?
Måske kan du finde lidt inspiration her:

Kanelsnegle med lækker remonce
Frallor (TEXIEs bedste frallor) - eller som vi kalder dem, boller
Chiakiks (eller chiaknækbrød)
Baked apple roses (bagte æbleroser)
Pavlova (marengs toppet med flødeskum og bær)







Ønsker alle en skøn efterårsuge - og en god ferie til de af jer, der er heldige at have det!

Måske får du/I tid til at udhule et græskar, så der kan blive pyntet lidt op udenfor til Halloween. Se evt. her, hvordan vi lavede græskarhoveder sidste år.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate