mandag den 8. juni 2015

MADPLAN uge 24 - 2015


Hold da helt op, hvor tiden flyver! Jeg har SÅ mange uafsluttede blogindslag, og jeg prøver så vidt muligt også at poste en ugentlig madplan. Jeg kunne godt bruge en ekstra dag i ugen, for så kunne det jo være, at jeg fik de sidste detaljer til opskrifterne på mine småkager vaflerne og isen på plads, for netop de opskrifter har jeg lovet jer - altså de af jer, der læser med på Facebooksiden.

Ud over tid, går der ingredienser til madeksperimenterne, og lige nu er jeg gået tør for Pofiber, som efterhånden er uundværlig i mit køkken. Heldigvis har jeg leverancer med diverse ingredienser på vej fra både LCHF butikken og fra Familie og Liv. Sidstnævnte webshop kører lige nu (og resten af måneden) med fantastiske fødselsdagstilbud (læs evt. også mit seneste blogindslag, hvor du kan se, hvad jeg har bestilt, og hvad jeg har sparet).
Fra LCHF butikken har jeg bestilt den nye Fibersirup Gold, og min pakke ligger faktisk klar til afhentning! Glæder mig til at prøve siruppen!

Men nu til ugens madplan!

Mandag:
Frikadeller (laver så mange, at der også er til onsdag) med blomkålsmos og broccolisalat.
Til dessert skal vi have jordbærtærte. Bunden ér allerede lavet og smurt med mørk chokolade, så der skal bare creme eller en gelé og jordbær på imorgen. Hvis den bliver en succes, kommer opskriften her på bloggen snarest muligt. Foreløbig ligger der et par fotos af tærtebunden på Facebooksiden.

Tirsdag:
Det skulle blive dejligt vejr tirsdag, så vi griller, og selv om ugen byder på en del hakkekød, så bliver det alligevel de ret så omtalte Beer Can Bacon Burgers. Muligvis laver jeg en hurtigere version end den, du kan se her på YouTube videoen med the BBQ Pit Boys.
Til disse Beer Can Bacon Burgere skal vi have blomkålsklatkager (som laves med en rest af blomkålsmosen fra mandag - så lav rigeligt) og resten af broccolisalaten, som faktisk er mindst lige så god dagen efter, den er lavet.

Onsdag:
Frikadeller (lavet mandag) med bønnefritter, bearnaisesauce og en sommersalat.

Torsdag:
Kylling i karry (opskrift følger snarest muligt) med blomkålsris og grønne asparges.

Fredag:
Vi får mad udefra.

Lørdag:
Kylling Enchilada med en stor skål salat og smørdampede broccoli og Lindas rørte fetadip til.

Søndag:
Jeg laver en stor portion krydrede kyllingedeller (så mange, at jeg er sikker på, der er lidt til den lille sult, når datteren kommer fra skole). Til kyllingefrikadellerne skal vi have grøntsagsmix i Actifry, resten af fetadippen og langtidsbagte cocktailtomater.

Ønsker alle mine læsere en dejlig uge!

Dette indslag indeholder affiliatelinks.


Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate