torsdag den 20. november 2014

Gode LCHF varer på tilbud - low carb indkøb

Det er ikke så dårligt at finde nogen af de varer, man mangler, på tilbud. Når dét sker, så vælger jeg af og til at købe "stort ind" og glæder mig over at have et lille forråd af de ingredienser, jeg ofte anvender i mit LCHF køkken.

Her er et udpluk af dét, jeg idag har bestilt - det meste med rabat.
Følg linket, hvis også du trænger til at få LCHF forrådet fyldt op:

Chiafrø

Chiafrø bruger jeg f.eks. i mine ostefladbrød med blå birkes. Disse brød er gode som "erstatning" for rundstykker.




Affedtet mandelmel fra Funkjonell Mat (bemærk: yderligere rabat ved køb af 3 poser)

Affedtet mandelmel indgår i mange af mine opskrifter - bl.a. mine supersprøde mandelmelsknækbrød.



Sukrin Gold fra Funkjonell Mat

Bager du kager med Sukrin Gold, så prøv denne Tarte Tatin.

Hampefrø fra Superfruit

I mine skolebrød aka softkerneboller, indgår de supersunde hampefrø, som også er gode som drys på den græske yoghurt

Macadamia nøddeolie

Laver du din egen mayonnaise, skal du bruge sund fedt. Her er macadamiaolie et af de bedste valg.









Ud over disse gode varer, har jeg bestilt rødbedekrystaller, som også er på tilbud. Kulhydratindholdet er lidt for højt til, at jeg vil kategorisere dem som en LCHF vare, men da det er det samlede indhold i maden (en ret), jeg forsøger at holde under 5 kh./100 gr., kommer de også til at indgå i nogen af de LCHF retter, jeg vil poste her på bloggen i den nærmeste fremtid.

I min indkøbskurv er også en pakke Freestyle Precision ketonstrimler, som jeg - når jeg "nørder lidt" - bruger i mit måleapparat, der kan aflæse, om jeg er i optimal ketose. Hvis du er nysgerrig efter at vide, hvad det er for "en størrelse", kan du læse mere i mit tidligere blogindlæg her (Atter på vej i optimal ketose).

Indlæg indeholder affiliatelinks.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate