søndag den 21. juli 2019

Sukkerfri vaniljesauce aka Karolines, perfekt til sommerens jordbær

LCHF sukkerfri vanillecreme aka Karolines vaniljesauce, perfakt til jordbær

Med fødselsdag i familien skal der gerne være lidt lækkert til desserten, og da jordbærsæsonen stadig er igang - omend for nedadgående - er det oplagt at servere friske jordbær med vaniljecreme.
Nogen (af os) er jo nærmest "opfostret" på Karolines vaniljesauce - den, der kan købes på brik i supermarkedet, hvis den da ikke er udsolgt. Ja, netop - udsolgt! Den har ikke været til at opdrive (siger min mand, der har ledt i samtlige butikker, han har været i, og ja - han er skuffet).
For et par dage siden forbarmede jeg mig over al den "elendighed", den slags fører med sig, når manden ikke kan få sin vaniljesauce til de friskplukkede jordbær :-)

Han fik sin vaniljesauce, for den piskede jeg hurtigt sammen til ham. Den blev med sukker.

Igår var det så min datters fødselsdag, og vi sluttede grillmiddagen af med hver en portion jordbær med vaniljecreme. Denne gang havde jeg lavet cremen/saucen i to versioner, og her får I opskriften på den uden sukker:


Vaniljesauce uden sukker:

2-3 æggeblommer
1-1,5 spsk. Sukrin+ (reklamelink til webshop, hvorfra produktet kan købes)
1 1/2 dl. piskefløde 38%
1/2 tsk vaniljepulver (reklamelink til webshop hvorfra produktet kan købes)

Æggeblommer piskes luftigt med Sukrin+ og vaniljepulver. Sukrin tilsættes lidt efter lidt, da det giver det bedste resultat. I en anden skål piskes (med rengjorte piskeris) fløden til en let flødeskum. Den må ikke blive for stiv - med mindre du hellere vil lave en råcreme.
Rør forsigtigt æggesnaps og fløde sammen til en lækker, luftig creme/sauce.
 CDJetteDCs opskrift på sukkerfri vaniljesauce til de friskplukkede jordbær
Servér vaniljecremen (eller råcreniljesaucen) til friske jordbær ell. lign.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate