tirsdag den 6. december 2016

Panering af karbonader på en ny måde

Melfri panering af karbonader krebinetter LCHF lowcarb




























Det kan godt blive en tand for meget af det gode med flæskesværspaneringen, og derfor har jeg arbejdet på en anden "lettere epokegørende" måde at panere på.
Som det fremgår af billederne, var det idag, at karbonaderne (krebinetterne), stod for tur og blev paneret på min nye måde, og jeg kan godt forsikre jer om, at denne panering vil blive afprøvet på kyllingenuggets og fiskefileter også - krydderierne kan jo bare afpasses... sådan alt efter, hvilket kød der skal paneres.
Jeg tror ikke, jeg har lovet for meget, når jeg "postulerer", at denne panering vil gå rent ind hos de fleste, så hvis du eller familien er træt af flæskesværspanering, eller det simpelt hen ikke er faldet dig ind at panere i knuste flæskesvær - ja, så MÅ du prøve denne... Og bliver du helt vild med den, så er næste skridt at dobbeltpanere!

Jeg gør opmærksom på, at opskriften indeholder affiliatelinks til webshoppen, hvorfra jeg gerne køber mine LCHF og helsekostprodukter.


Til panering beregnes pr. karbonade, ca:

1/2 spsk. pofiber (køb her)
1/2 spsk. fintrevet Pecorino - eller anden hård (italiensk) ost
1 - 1/2 tsk. mayonnaise eller aïoli (find opskriften på den hjemmelavede her)
Et drys (urte)salt
Friskkværnet peber
(Klaret) smør til stegning

Lav en panerings"mel" af pofiber, den fintrevne ost og krydderier.

Panering af karbonader eller krebinetter
Når karbonaderne er formet, smøres de i mayonnaise eller aïoli (jeg fortrækker aïoli) og trykkes og rulles i paneringsblandingen.
Melfri panering af karbonader krebinetter LCHF lowcarb

Karbonaderne steges som vanligt i (klaret) smør på panden ved jævn varme.

Herunder ses karbonaderne serveret med bønnefritter med bacon, dampede broccolibuketter og lidt aïoli.

Velbekomme!

Lækre panerede krebinetter eller karbonader på CDJetteDCs LCHF

6 kommentarer:

Lonerosa sagde ...

Jeg er slet ikke til flæskesvær, så "din" panering skal klart prøves - glæder mig.
Kh. Lonerosa

Jette Daugaard Christensen sagde ...

Lad mig endelig vide, hvad du synes, Lonerosa ;-)

Anonym sagde ...

Håber du kom godt ind i 2016 !
Og skal klart prøve din paneringsmåde :-)
Aften hilsner herfra :-)

Jette Daugaard Christensen sagde ...

Jo tak, det gjorde jeg bestemt, Maria.
Sender gode tanker i din retning med ønsket om et godt nytår til dig også!
Kh. Jette

Merete sagde ...

Er der ikke noget galt med datoerne?
Dit opslag er fra 6. december 2016 men kommentarerne er fra januar 2016 (?)

Nå men, under alle omstændigheder skal jeg da have afprøvet din panering. Den lyder spændende og jeg er ikke altid helt tilfreds med flæskesværs-paneringen.

Jette Daugaard Christensen sagde ...

Hej Merete.

Jo, det er galt med datoen på selve opskriften. Det er fordi, den er blevet genudgivet, efter at jeg har rettet i links til webshops. Mit samarbejde med Familie og Liv er ophørt, fordi webshoppen desværre planlægger at lukke. Oprindeligt var der links til den pågældende webshop i opskriften.

Håber, forklaringen giver mening ;-)

Og prøv endelig med denne panering. Simpel og god.

Mvh. Jette

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate