søndag den 3. januar 2016

MADPLAN uge 1 - 2016

Siden, du besøger, indeholder reklame i form af affiliatelinks etc.

Ugens madplan på CDJetteDCs LCHF

Lad det være sagt...: Jeg lover ikke noget! Og hvad mener jeg så med det? Jo, som jeg nævnte i min nytårshilsen, så har jeg ikke tænkt mig at poste en ugentlig madplan, men I kan godt regne med en enkelt madplan i ny og næ, og idag har mit ellers impulsive jeg i sinde at få handlet til det meste af ugen, og så fordrer en indkøbsseddel jo næsten, at madplanen er på plads.
Den kommer så her, årets første af slagsen, og hvis den virker lidt for ambitiøs for nybegynderen på LCHF, så pluk i den og erstat evt. de hjemmelavede dips med en klat mayonnaise eller (købe)pesto.

MANDAG:
Mandelpanerede lakseportioner med egg fried cauliflower rice. Dertil lynstegte grønne asparges (fra frost) og en sauce hollandaise.

TIRSDAG:
Den kommer til at stå på farseret svinemørbrad med baconflet, fordi tirsdag er den dag i ugen, jeg har bedst tid tid at lave mad. Til gengæld er her til 2 dage! Resterne spises torsdag. Jeg skal have rester af "risene" fra mandag - og den resterende familie, der ikke følger LCHF livsstilen på samme vis, som jeg gør, får hjemmeskårne pommes frites til.
Saucen har jeg ikke "planlagt" endnu, men det bliver nok en sky-/flødesauce, som jeg jævner, som vist her. Som tilbehør har jeg tænkt mig, vi skal have auberginedip. Det er længe siden, vi har fået den!

ONSDAG:
"Lady og Vagabonden" med squashgetti, som jeg laver sådan her. Der er også en rest auberginedip til.

TORSDAG:
Der er generalforsamling i personaleforeningen, så jeg kommer ikke hjem til aften. Min familie spiser rester fra tirsdag.

FREDAG:
Jeg glæder mig allerede, for vi skal have Beer Can Bacon Burgers! Dertil skal vi have dampet broccoli. Det tager præcis 7 minutter at lave dampet broccoli i min mikroovn, og vi elsker dem! Ved bordet kan man selv smide en klat (krydret) smør over sin egen portion, hvis man synes, der mangler lidt saft og kraft. Jeg er nemlig holdt op med at dampe broccolibuketterne med smør, for den ligger som regel bare tilbage i skålen (det meste af den), så selv om den gør nytte under dampningen, synes jeg faktisk, at broccoli smager lige så fint, uden den bliver smørdampet. Har du en Actifry (se eller køb den her), kan du også dampe broccoli i den - evt. helt uden armen.

LØRDAG:
Nytårsaften fik vi den lækreste lavtemperaturstegte oksemørbrad, der var mør fra inderst til yderst og flot lyserød hele vejen igennem. Vi vil lørdag prøve at gøre kunsten efter med et knapt så dyrt stykke kød, så vi må se, hvad Føtex har i køledisken, men det bliver oksekød! Som tilbehør skal vi have bønnefritter med bacon i Actifry (se eller køb maskinen her) og en Mediteranean style White Cheese dip.

SØNDAG:
Vi skal have portobelloburgere. Med dem kan søndagsmiddagen simpelt hen ikke blive bedre. Mums!

Jeg håber, der er noget, I kan bruge. Fortsat god rejse ind i 2016 med LCHF livsstilen.

Og HUSK: Du kan finde eller genfinde tidligere ugers madplaner her.

Ugentlige madplaner på CDJetteDCs LCHF

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate