fredag den 29. maj 2015

Mazarinmuffins uden mel og sukker


Vender man lidt rundt i frostvarerne og finder et hold gemte - eller snarere glemte - mazarinmuffins, er glæden stor, når man lige præcis står med den der længsel efter kage.
Nu er det i grunden længe siden, jeg har mærket noget til de såkaldte cravings, og det var også først i dét øjeblik, jeg fik øje på kagerne i fryseren, at længselen efter kage for alvor viste sig.
Til grund for den spontant opståede kagelængsel lægger jeg en klar erindring om, at disse muffins smagte noget så godt. Og skuffet, dét blev jeg bestemt ikke. De smagte mindst lige så godt, som jeg huskede.

Efter at have givet en enkelt muffin halvandet minut på defrost i mikroovnen, var den lun og lækker og forsvandt fra tallerkenen alt for hurtig, og inden jeg havde set mig om, havde jeg kastet endnu én i hovedet.
...Og nu er det så jeg husker, hvorfor jeg i første omgang havde frosset kagerne ned... Ja, simpelt hen for at hindre mig selv i at overspise i kage.
Jamen, så må jeg jo konkludere, at det ikke er den sikre vej at fryse kagerne, når de nu alligevel er tilgængelige - og endda lune - på bare halvandet minut. Men skønt er det da - sådan lige at kunne hente sig en kage.

Oplevelsen var så god, og jeg bestemt vælger at bage et helt hold muffins til fryseren en anden gang.
Der resterer stadig disse 4 herlige kager, så det varer nok et par dage.


Opskriften er egentlig en mazarin skærekage, men dejen fungerer mindst lige så godt til muffins eller endda til petit fours. Bemærk venligst, at der ikke er chiamel i disse muffins (opskriften fungerer både med og uden chiamel!)

Jeg bringer ikke opskriften igen idag, for den kan med et enkelt klik (gen)findes her.

Fortsat god dag til mine læsere og følgere.

Og husk, at de fleste af mine opskrifter kan findes i mit opskriftsregister.
Hvis du ikke vil gå glip af de nyeste, så følg mig på ét eller flere af de sociale medier (vælg og klik):
Dette indlæg indeholder affiliatelinks.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate