lørdag den 6. januar 2018

Cremet fetadip eller White Cheese creamy dip

Uha, den er go', denne cremede fetadip, og hvor har vi i grunden nydt sådan en omgang dip til mange familiemiddage og tilsyneladende uden at jeg har fået lagt opskriften ind her på blogsiden, så flere af jer har kunnet få glæde af den. Nu er den her endelig, og den kræver ikke den store introduktion, men jeg vil dog nævne, at jeg ikke anvender græsk Feta men Danish White Cheese (Mediterranean Style), når jeg laver denne dip. Feta er et oprindelsesbeskyttet produktnavn, og der hvor jeg handler, har den græske Feta ikke en fremtrædende plads i køledisken, så det er den danske ost, der havner i min indkøbskurv.

Opskriften kommer her - og den må du ikke snyde dig selv for at afprøve.


Cremet fetadip eller White Cheese creamy dip:

½ brik (250 gr.) Puck White Cheese eller anden White eller Fetaost
1-1½  dl. piskefløde
1-2 fed hvidløg
Friskkværnet (rosen)peber
Evt. hakkede friske eller tørrede krydderurter

Fremgangsmåde:

Mos osten med en gaffel sammen med presset hvidløg og friskkværnet peber. Kom evt. også lidt tørrede krydderurter ved (hvis du har - jeg kommer kun krydderurter i, når det er sæson for hjemmedyrkede krydderurter, hvor jeg til gengæld er selvforsynende).

Pisk fløden semistiv. Rør den moste White Cheese eller Fetaost med fløden - og voilà - så er din dip klar til servering.



Lyder det ikke nemt? Og så smager denne dip eminent godt til en god bøf eller bare som dip til grøntsagsstave som f.eks. agurk eller rød peberfrugt. Især sidstnævnte fungerer som rene diptyve, fordi pebergrugtens runding rummer så dejligt meget meget af gangen. 


Senest har vi serveret denne dip nytårsaften som tilbehør til alverdens småretter, hvor racletten fik sit helt store comeback. Dét var lækkert! Altsammen.


Desværre fik jeg ikke taget fotos fra aftenen - ville ellers gerne have vist jer noget af al den gode mad, vi fik. Det ligner mig ellers ikke at glemme at tage billeder, når der er lavet lækker mad, men jeg må jo have haft for travlt med at nyde herlighederne 😋.


Godt nytår, allesammen!

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate