søndag den 12. april 2015

Ramsløgsmayo - for sjælen og for ganen - easy peasy, cheap and healthy

Opskrift på ramsløgsmayonnaise på CDJetteDCs LCHF

Ramsløgsmayo er det nye sort. Altså hvis I spørger mig.
Den ramsløgspesto jeg her først på sæsonen har fremstillet, er ret kraftig i smagen, og med en opblanding med mayonnaise, bliver den mild og rund og anvendelig tilbehør til alt tænkeligt. Og er det en dressing, jeg står og mangler, ja så får ramsløgsmayoen lige en sjat fløde, så den bliver mere flydende. Simple, easy, cheap and healthy.

Det er lige før, jeg ikke kan være bekendt at kalde det en opskrift, men nu er jeg flere gange blevet spurgt, hvordan jeg laver min ramsløgsmayonnaise, og så ér det faktisk meget smart at kunne henvise her til bloggen.

Ramsløgsmayonnaise:
Lige dele ramsløgspesto (klik her for opskrift)
og mayonnaise (evt. den hjemmegjorte - klik her for opskrift)

Begge dele skal helst være lige kolde (vi kan jo ikke have, at produktet skiller), men så bliver den færdige ramsløgsmayo også næsten lige så cremet og tyk som selve mayonnaisen.

Hjemmerørt mayonnaise med ramsløgspesto

...Og nu spilder jeg altså ikke chancen for endnu en gang at nævne, hvor nemt det er at lave sin egen mayo. Har du en stavblender og et højt, forholdsvis smalt glas, hvori stavblenderen passer, så kan du snildt lave din mayonnaise selv..., og det tager så godt som ingen tid! Vigtigst af alt er - igen - at alle ingredienser har samme temperatur. Følg anvisningerne i opskriften, så har du hjemmerørt mayonnaise på få minutter.

Og prøv så med ramsløgsmayoen, siger jeg bare - den bliver SÅ lækker, den grønne mayo. Smagen er intet mindre end himmelsk!

CDJetteDCs opskrift på hørfrø minirugbrød uden rug



Brødet, der anes på billederne er et hørfrø minirugbrød (uden rug selvfølgelig).

Det er bagt i form, og et enkelt lille minirugbrød kan sagtens skæres på langs, så det giver 4 skiver brød. Det er supergodt til hvem, der ikke kan undvære rugbrød i madpakken.

Opskriften på brødet finder du her.

Hunderacen Schipperke - den lille sorte djævel

Hunderaden Schipperke - belgisk hyrdehund - skibshund - skomagerhund
Det allerbedste ved ramsløg er, at de jo findes til fri afbenyttelse i naturen. Og når noget er gratis, er det da bare om at benytte sig af det.
Opfordringen lyder her, at du skal ud i naturen efter ramsløg!

Min lille hund synes også godt om den ekstra gåtur, han får, når "mor" skal afsted for at plukke ramsløg.

Der  er ramsløg i mange af de danske skove og ved lysninger.

Så tilbage er at ønske jer en god gåtur og god fornøjelse med fremstillingen af både pesto og grøn mayonnaise, der i min optik er "det nye sort"...

Nyd smagen. og velbekomme!



Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate