lørdag den 30. september 2017

Amerikanske LCHF guffeligufpandekager

Amerikanske LCHF guffeliufpandekager, de bedste

Tro det eller test selv, så vil du erfare, at disse amerikanske pandekager virkelig er guf for ganen. Selv min datter, som egentlig ikke spiser LCHF, er vildt begejstret for smagen.

Opskriften behøver ikke nogen særlig introduktion for de af jer, som følger mig på min facebookside eller via min facebookgruppe, for faktisk er det opskriften på mine lowcarb æbleskiver, jeg burger til disse lækre pandekager, som egner sig fortrinligt til f.eks. dessert, brunch eller luksus morgenmad søndag morgen.
CDJetteDCs LCHF amerikanske pandekager med WPC
Jeg har blot foretaget små justeringer, og for at du ikke skal lede efter opskriften, kan du se den her.

(....Hvis du vil se den oprindelige opskrift på æbleskiverne, kan du søge den frem. Der findes et søgefelt på siden - ved du, hvor det er? Faktisk kan du kun se det, hvis du burger internetversion af mine sider. Søgefeltet kan kun ses via mobil, hvis du går til bunden af siden og skifter til internetversion. Yep, så fik jeg da dét fortalt til de af jer, der ikke kan finde det, I søger på mine sider).

Back to the recipe for my American pancakes - her kommer den. Og husk, du kan støtte min blog ved at shoppe via links nedenfor.

Amerikanske LCHF guffeligufpandekager:

6 æggehvider fra æg str. M/L
3 æggeblommer fra æg str. M/L
250 gr. cremefraiche 18% - eller andet surmælksprodukt
100 gr. mayonnaise, evt. hjemmelavet (se opskriften her)
150 gr. fløde 38%
1 spsk. æblecidereddike
50 gr. saltet smør, smeltet
80 gr. affedtet mandelmel
20 gr. WPC100, neutral
100 gr. Sukrin, gerne en blanding af Sukrin+ og Sukrin 1:1
3 spsk HUSK (den I den grønne pakning)
1 tsk. vanillepulver
2 tsk. natron
½ tsk. salt
(evt. 1-2 tsk. kardemomme)
Til stegning: Smagsneutral kokosolie (evt. smør)

Der bruges 2 piskeskåle, én til æggehviderne, som med håndmikseren piskes semistive og én (ikke for lille skål) til æggeblommer og øvrige våde ingredienser - bortset fra det smeltede smør.

Bland de tørre ingredienser og pisk dem med de allrede let piskede æggeblommer og øvrige våde ingredienser. Du må endelig ikke piske for længe!
Bland til sidst smeltet smør i og vend nu forsigtigt æggehviderne i med dejskraber. Det gør ikke noget, hvis der er små klumper af æggehvide i dejen, da den skal være luftig, men du kan sagtens give den lidt "tæsk", blot den bevarer sin luftig tekstur. Skålen skal give en hul lyd fra sig, hvis du banker den let.

Steg straks små, tykke pandekager på en opvarmet pande med lidt kokosolie. Vend dem med en egnet pandekagespadel/-palet, som allerhelst er smurt med lidt kokosolie - så går det nemmest.
Pandekagerne falder lidt sammen, når de vendes men bevarer dog en struktur, der er ren guffeliguf for ganen. Prøv selv!

Ønsker du at støtte mit arbejde med driften af min blog, kan du via følgende reklamelinks købe ingedienser og køkkenudstyr samme sted, som jeg gerne selv shopper:

Reklamelink til køb af ingredinser:
Mandelmel, WPC/Proteinpulver, kokosolie, Sukrin, HUSK, vanillepulver og Fibersirup Gold.

Reklamelink til køb af køkkenudstyr:
Pandekagepander

Her er guffeligufpandekagerne serveret med cremefraiche og de sidste hjemmeavlede blåbær og en smule Fibersirup Gold.
Opskrift på guffeliguf pandekager med Fibersirup

Velbekomme! Og kig gerne forbi på bloggen en anden gang.

Ingen kommentarer:

📌 Gem opskrift på Pinterest:

Translate